יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

מהם שלושת המימדים?



פתיחה
שלום לכולם,אני רוצה לספר בבלוג זה על שיטת טיפול מדהימה ומעניינת, שלמדתי ואני משתמשת בה לטיפול בפועל. השיטה נקראת "שיטת שלושת המימדים" ופותחה ע"י יובל לוי (M.A)- וכל הזכויות שמורות לו! כל מה שאכתוב כאן קיבלתי ממנו.השיטה משלבת ידע ממקורות שונים: רפואה סינית, רפואה מערבית, פסיכולוגיה יישומית, חקר התודעה ועוד.
מדוע השיטה מכונה בשם זה? משום שבאדם פועלים שלושה מימדים במקביל:המימד התחושתי, המימד הרגשי והמימד המנטלי. לתחושות ישנה כתובת פיזית ברורה ומוגדרת. הרגשות הם אנרגיה נפשית בתנועה, ובמחשבות שלנו ישנם תפיסות, אמונות ודפוסים.
יש לנו שני מימדי תודעה, בהם אנו מאחסנים את המידע: המודע והלא מודע. הלא מודע הוא המאגר הראשי, והוא מעבד פי 500,000 מידע יותר מאשר המודע. (כמובן שישנו גם חלק על-מודע, המחובר לנשמה שלנו, אך אין אנו עוסקים בו במסגרת זו.)בחלק הלא מודע שוקעים, מזמן היותנו עוברים ובמשך החיים, חומרים נפשיים הכוללים רגשות ויצרים מודחקים, זכרונות וחוויות. בלא מודע טמונים האוצרות הגדולים שלנו, הכוחות העזים שלנו. אבל במהלך החיים התכסו אוצרות אלו ב"אשפה" מרעילה. האשפה כוללת תחושות רעות, רגשות שליליים ומרעילים, אמונות מחלישות, רגשות אשמה, רגשות נחיתות ועוד. החלק הלא מודע גדול לא רק בהיקף החומר שבו, אלא אף בהשפעתו על האישיות שלנו. לכן, על מנת שנוכל להשתמש בכוחות החזקים הטמונים בו, נצטרך קודם לנקותו מהאשפה שהצטברה בו.

תוויות:

תגובה 1:

  1. ב"ה
    איפה אני מוצא באיזור המרכז מטפל דתי/חרדי של 3 המימדים ? כתבלו לי בבקשה arnon770david@gmail.com

    השבמחק